0
Bu yazıyı " 2 " dakikada okuyabilirsiniz. 🙂

            Merhabalar ben Merve GÖÇMEN, Van’ın Erciş İlçesinde Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak görev yapıyorum. Bu yazımda sizlerle kısaca “eTwinning nedir?” ve okulumuzda öğrencilerimizle birlikte gerçekleştirdiğimiz “Yalan Haber, Gerçek Etki!” isimli eTwinning projemizden bahsedeceğim. Keyifli okumalar diliyorum. 🙂

Neymiş bu eTwinning?

eTwinning ile ben 2 sene önce tanıştım. Pandeminin başladığı ve bizim eve kapandığımız bir dönemde çoğu kişi kendi mutfak ve ya sanata vermişken ben eğitimde neler yapabilirim acaba diye düşündüm. Çünkü itiraf etmek gerekirse evde bir süre dinlenmek öğretmen olarak çok iyi gelmişti. Okunacak bir sürü kitap, izlenecek onlarca film vardı. Ama bizim meslekten olanlar bilir ki öğrenciden uzak kalmak hiçbir zaman iyi gelmez bir öğretmene.

            İlk önce eTwinning Türkiye facebook sayfası ile karşılaştım.Birçok yeni başlayan kişinin mesajlarını gördüm. Benim gibi evde canı sıkılan çok kişi vardı. Ama nerden başlayacağımı yine de bilemedim.Bir gün boyunca orda yapılan yorumları okudum.Konuşmalardan anladım ki eTwinning de herkes paylaşmaya öğretmeye çok hazırdı. Youtube da çok video vardı.Herkes bildiğini gördüğünü paylaşmak öğretmek için çırpınıyordu ama benim için büyük bir sorun vardı. Öğrencilerimin çoğunun evinde teknolojik alet yada internet yoktu.Nasıl yaparım nasıl yürür bu işler diye düşündüm.Çocuklar ile konuştum.Yapabilir miyiz nasıl yürütürüz diye düşünmeye başladık.Uzaktan eğitimde canlı derslere katılabilen birkaç öğrencim vardı. Onlar ile telefonda konuşarak ellerinde olan çok az internet ve akıllı telefonları ile bir projenin içinde buldum kendimi.Çocuklar çok hevesliydi.Fransa’dan Azerbaycan’dan birileri ile tanışacaklardı.Türkiye’nin birçok yerinden kendi yaşıtlarının dünyasına gireceklerdi.İlk başlarda herkes çekingendi.(Bende dahil!)Ama sonra projelerin çocukların ve benim hayatıma nasıl etki ettiğini gördükçe doğru yerdeyim dedim.Çocuklarım web2 araçlarını kullanmaya başlamış,İngilizce konuşmaya çabalamış ve dünyanın farklı yerlerinde olan yaşıtlarının da benzer sorunlar yaşadığını görmüştü. Şimdi yazarken çok basit gelse de aslında o dönem  o kadar zorlanmıştım ki..Ama bu zorluklarda başka meslektaşlarım ile tanıştım. Hiç yüz yüze gelmeden benzer fikirlerde buluştuğum,sohbet ettiğim ve ileriye dönük planlar kurduğum insanlar vardı.Birbirimize yeni şeyler öğrettik beraber çocuklar için hayaller kurduk.Tabi ki her zaman destek olanlar olmadı.”Kendine yeni bir iş mi çıkardın?, Hocam bizi de bulaştırma?”diyenler çok oldu. Çok sonra kazandığımız ödüller ile akıllar karıştı.Acaba dediler biz de mi bir baksak neymiş bu eTwinning?

Genel tanımı ile” eTwinning, iletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele (öğretmenler, müdürler, kütüphaneciler v.b.) yönelik bir platform sunmaktadır.( https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm) Ama her şeyden önce bizim için yeni bir dünya belki motto demekti. Çocuklarım ile her zaman söylediğimiz bir mottomuz var: “Biz dünyayı gidip göremezsek, dünya bize gelecek!” eTwinning ise bunun için çok doğru bir alan. Eğer kendinizi ve öğrencilerinizin kişisel ve sosyal alanlarda gelişmesini istiyorsanız. Sizde bir bakın deneyin derim.

            Şimdi size bu dönem yaptığım projeden örnekler vermek istiyorum.

Yalan Haber, Gerçek Etki!

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte görsel, işitsel ve yazılı medya kanallarının erişilebilirliği artmıştır. Bu medya kanallarının öğrencilerin fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişimleri üzerinde birçok etkisi bulunmaktadır. Güvenilir bilgiye erişim, erişilen bilgilerin eleştirel olarak değerlendirilmesi, medya kanallarının doğru kullanılması, dijital ortamda ortaya çıkan tehlikelerden kendini koruma becerisi ve yeni medya kanallarında oluşan iletişimin dilini anlama becerisine sahip olmak önem arz etmektedir.

Bizde projemizde gençlerin medya okuryazarlığını geliştirmek adına çalışmalar yapmaya çalıştık. Uzman davetleri, röportajlar, sahte fotoğraf çekimleri, okul gazetesi oluşturma gibi birçok etkinliğimiz oldu. Öğrenciler yalan haberin doğruluğunu araştırmayı her okuduğumuz habere inanmamamız gerektiğine dair çalışmalar yaptık. Çok eğlenceli kareler ortaya çıktı. Hem öğrendik hem de yaptığımız etkinlikler ile okul içinde eğlendik. Bir çok kişi etkinliklerimiz sayesinde bilgi sahibi oldu. Sizin için projemize dair birkaç link bırakmak istiyorum. Belki bizde yaptığımız etkinlikler ile size ilham verebiliriz. Belli mi olur belki bir proje de karşılaşırız.

Final Ürünümüz: https://www.youtube.com/watch?v=TWhmUdDisJ8

e-book okul gazetelerimiz: https://read.bookcreator.com/ZBhZL0hbdjMDAYdsLvP7YFaHC6I3/CKiC-e0BQcKaAuXXzU29SQ

TÜBİTAK 2204 A/B ORTAOKUL/LİSE ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI

önceki yazı

Teknoloji ile Geliştirilmiş Pedagojik Yaklaşımlar

Sonraki Yazı

Bu Yazılar da İlgini Çekebilir!

Yorumlar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.