0
Bu yazıyı " 2 " dakikada okuyabilirsiniz. 🙂

Bilgisayarlar, günümüzde kodlama yapmak için yaygın olarak kullanılan araçlardan biridir. Ancak, kodlama yapmak için bilgisayar kullanmak zorunlu değildir. Çocuklar için bilgisayarsız kodlama etkinlikleri, yaratıcılıklarını ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir.

İşte çocuklar için yapabilecekleri bazı bilgisayarsız kodlama etkinlikleri:

Code.org:

  • Code.org, her yaştan öğrenciler için bilgisayarsız kodlama aktiviteleri sunar. Web sitesinde, öğrencilerin mantıksal düşünme, problem çözme ve kodlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak bir dizi unplugged etkinlik bulunur. Bu etkinlikler arasında kart oyunları, bulmacalar ve diğer oyunlar yer alır.

    Bağlantı: https://code.org/curriculum/unplugged

CS Unplugged:

  • CS Unplugged, öğrencilerin kodlama kavramlarını anlamalarına yardımcı olan bir programdır. Web sitesinde, unplugged etkinlikleri, öğretmen kılavuzları ve öğrenci çalışma sayfaları gibi materyaller bulunur. CS Unplugged etkinlikleri, öğrencilerin mantıksal düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

CS Unplugged’un web sitesine https://csunplugged.org/ adresinden erişebilirsiniz. Sitede unplugged etkinlikleri, öğretmen kılavuzları, öğrenci çalışma sayfaları, videolar ve diğer materyaller bulunuyor. Bu materyaller, öğrencilerin kodlama kavramlarını anlamalarına yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır.

Kodable:

  • Kodable, okul öncesi ve ilkokul çağındaki öğrenciler için kodlama eğitimi sunar. Kodable’ın unplugged etkinlikleri, öğrencilerin mantıksal düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Etkinlikler arasında kart oyunları, bulmacalar ve diğer oyunlar yer alır.

Kodable web sitesinde, unplugged etkinliklerin yanı sıra kodlama materyalleri ve öğretmen kaynakları da bulunur. Kodable’ın unplugged etkinliklerine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

https://www.kodable.com/unplugged

Keşf@ Bilinçli İnternet Hareketi Projesi

  • Keşf@ Bilinçli İnternet Hareketi Projesi, öğrencilerin internet ile ilgili temel kavramları öğrenmeleri, internet ortamında bilgiye daha etkin bir şekilde erişebilmeleri, çevrim içiyken güvenli ve etik davranışlar geliştirmeleri konusunda farkındalık yaratmak amacı ile tasarlanmıştır. Bu amaçla İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Google ve İnternet Geliştirme Kurulu ortaklığı ile geliştirilen projenin nihai amacı, öğrencilerde internet okuryazarlığı bilincini oluşturarak; öğrencilerin dijital yurttaşlık kurallarını önemseyen internet kullanıcıları olmalarını sağlamaktır. Projede, unplugged etkinlikler de yer almaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin internet okuryazarlığı bilincini artırmak için tasarlanmıştır ve öğrencilerin bilgisayar kullanmadan da internet hakkında temel kavramları ve güvenli internet kullanımı hakkında farkındalık kazanmalarına yardımcı olur.

Keşf@ Bilinçli İnternet Hareketi Projesi’nin unplugged etkinliklerine ulaşabileceğiniz web sayfası linki https://kesfetprojesi.org/egitim-materyalleri’dir. Bu sayfada yer alan materyaller, öğrencilerin internet okuryazarlığı bilincini artırmak ve bilgisayar kullanmadan da internet hakkında temel kavramları ve güvenli internet kullanımı hakkında farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır.

Hello Ruby (kitap)

  • Steam eğitimi” adı verilen fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarının entegre edilerek oluşturduğu bir öğrenme modeli, günümüz eğitim sistemi için oldukça önemli hale gelmiştir. Bu kapsamda Linda Liukas tarafından yazılan bir kaynak, bu eğitimi daha renkli, çeşitli ve erişilebilir kılma amacıyla ortaya konmuştur. Bu kaynak, 4 ile 10 yaş arasındaki çocuklara farklı etkinliklerle kodlama ve algoritma yapısını anlatmayı hedeflemektedir.
  • Linda Liukas tarafından kaleme alınan bu kaynak, bir dizi etkinlik ve örneklerle çocukların steam eğitimini eğlenceli bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olmaktadır. Çocuklar, kitapları sayesinde basit kodlama ve algoritma kavramlarını öğrenerek özgürce yaratıcılıklarını kullanarak tasarımlar oluşturabilirler.
  • Kitaplarının içeriği, çocuklara çeşitli kodlama becerileri kazandıracak şekilde tasarlanmıştır. Bu beceriler arasında, basit programlama dilleri kullanarak kod yazma, bilgisayar mantığını anlama, algoritmik düşünme ve problemlere yaratıcı çözümler üretme yer almaktadır. Kitapları edinerek bu etkinlikleri derslerde kullanabilir ve öğrencilerin steam eğitimine daha ilgi duymalarını sağlayabilirsiniz.

Hello Ruby ile ilgili detaylı bilgi almak için helloruby.com’u inceleyebilirsiniz.

Bu platformların hepsi, öğrencilerin kodlama ve bilgisayar bilimi kavramlarını öğrenmelerine yardımcı olmak için tasarlanmış unplugged etkinlikleri sunar. Bu etkinlikler, öğrencilerin mantıksal düşünme, problem çözme ve kodlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olurken, aynı zamanda eğlenceli ve ilgi çekici bir deneyim sunarlar.

Ahmet Kemal YILDIZ
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği mezunu bir Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmeniyim. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi ile ilgili ders etkinlikleri, kaynak materyaller, örnek etkinlikler ve ilgi duyduğum birçok konu hakkında vakit buldukça buradan blogluyorum. :)

    Maker ve Robotik Etkinlikleriyle Öğrencilerin Yaratıcılığını ve STEM İlgisini Artırma Yolları

    önceki yazı

    10#- Arduino Joystick ile Servo Motor Kontrolü – İki Eksenli Hareket

    Sonraki Yazı

    Yorumlar

    Yorum yap

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir